Treceți la conținutul principal

..un înger prins în timp ce este

Adâncul prins de-un ochi de înger Poveşti cu noaptea strânsă-n palmă Poveste-n os cu-o stângă rană, Cioplită-n chip, un ochi destramă. Înaltul stins prin ochi de veste Aruncă-nvins pe-un lemn de armă Preţ de-un olimp atins de vamă Un înger prins în timp ce este.

Dându-mi inima să bată Dându-mi ochiul parcă roată Dându-ni sângele pe apă Dându-mi unghia de armă Dându-mi mâna mea din umăr Dându-mi pâinea mea uscată Dându-mi lacrima sărată Dându-mi şi noroc o dată.


Însemnul e un somn În unse cuie Lasă-mi măcar numele Cu un vârf din sânge Peste îndoială. Nu-mi aminti, amintindu-ţi Căci n-ai mai putea robi Ochii mei Tot păienjenişul strâns Din colţul ruşinii (…) coboară (…) Peste zei şi peste umbre Adaugă un strop din rouă … când plângi Var, în arcul pleoapei ( s-adune la sfatul înţelepţilor ) Pune şi tânguie culesul Lasă-mi numai numele Înţelepciunea mea cu trupul Peste tine a trecut vreme Un pas doar a uitat timpul (…) când să mai încumet nisipul solzilor firii? în care trist alfabet?

Te aşteptam sub tâmpla mea întreagă, precum o amăgire într-o noapte deschisă de răni îndoielnice; te aşteptam.
Potolit pasului tău, infam epolet pe umărul tristeţii, rămasă dincolo de tâmplă, unghiilor unei disperări diforme, negre; nu mai cerşeam nimic altceva.
Foame devenise nevoia de tine, saţul însă nu ţinea decât de a te irosi iarăşi în gânduri, gânduri strâmbe sau gânduri mai puţin drepte sau gânduri şi mai puţin drepte.
Izgonit irisului indiferent, ori peste buzele-ţi seci întrebare, aş fi putut pretinde paloarea unui legământ cu aripile, însă zborul rea unul al împletirii peste imaginea ta, ruptă şi încremenită în ceea ce nu puteam îzgoni, dorinţă; unui eden dezgustat, neatins niciodată, decât de idei şi temple (ideilor).
Acea tresărire ciudată trebuia s-o ascund (feresc) în zborul cel mai înalt, în sacrificiul cel mai ales, ca un sâmbure sacru într-un fruct profan.
Nimeni şi nimic nu trebuia să fure, să poată să vândă.
Curios!
Înţelegând asta, acum, nu condamn, nu apăr, sunt puţin indiferent şi mult ironic.
Poate asta nu este decât un mod de a condamna, dar(-ă) instanţa este întâmplarea ci nu avocatul, iar apărării nu-i este permis unul (una), acuzarea nefiind în cele întâmplate ci în fiecare moment ce vine, aproape ultim.
Mă gândeam la cinici şi la vena lor albă, savoare a furiei strunite în ceva ce nu poate aduce a ham, cum ceea ce poate învinge nu aduce în umbră sfada popasului, liniştea înţeleptului ci unghia nedreptăţii cu sine, ca o spoială de var pe arborele vieţii, în aşteptarea pârguitului fructelor, ca o cioplire în marmură a focului mocnit în sămânţă, în frunză, în oalele de lut coroanei împărăteşti.
Contemplam albastrul alpin, trandafiriul meschin, roşul vinovat şi toate amestecate în tâmplă, a cărei încordare se numea săgeată, slobozirii în oase, prin încheieturi şi cuvinte de tâlc unei singure vine, de a fi închis pleoapa după tine.
Te urăsc (numai aşa mai pot încerca a înţelege sentimentul meu pentru tine, sub această numire).
Ştiu că în sufletul meu doream pieptul tău braţelor mele prea puţin pline, mintea mea însă ţi-a strâns sânul şi buza buzelor mele.
Dar poate că numai unui hoţ te poţi vinde şi unui hoţ preţ de treizeci de arginţiînvoială, însă nu pot decât să te cerşesc (mila ta nu trebuie să frângă pieptul unui vultur, inima unui leu).
Trebuia parcă să ieşi din zidurile în care nu te-am zidit eu, pentru a-mi sângera aripile, care nu sunt decât ale zeilor, iar zeilor nu le poţi învenina nectarul, oricât de muritor veştniciei jocului strâmb, poţi îngădui a fi..

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Aviatorilor colt cu Demetriade ... sau dupa amiaza de septembrie intr-un cartier cochet ... sau de ce n-o sa votez nici de data asta..

Dupa amiaza de septembrie. Cartier cochet. Un buletin va rog, ati trecut pe rosu. Eu schitand o grimasa in cotul gurii, zic: Pardon n-am vazut! M-am uitat in ambele parti, nu trecea nimeni si am trecut. Sunt doar doi pasi si s-a facut si verde chiar cand treceam. Un buletin va rog, nu m-ati vazut? Nu! Daca m-ati fi vazut ati mai fi trecut? Cred ca nu! Nu spune nimic. Pesemne ca era raspunsul corect!? O sa primiti un avertisment, bombane mai departe, deja scriind date de pe CI-ul pe care l-a infipt profesionist in partea de sus a mapei ca pe un semn de carte, in formularul dedicat. Ma rog nu-i treaba mea, iti faci meseria, zic. Mi se pare totusi ca faci exces de zel. De cand ne tutuim, intreaba pedant? Pai nu te-ai prezentat ii zic! Agent Xyz Alexandru spune reparand eroarea. Salut, Domnule Agent Alexandru, zic intorcand pedanteria! Termina rapid de completat formularul si mi-l intinde. Aici si aici! Semnez. Si ce sa fac cu asta, intreb? Nimic, imi raspunde, e

te cautam!

foreshadow.. or the watchers of the sky

in fact we all pay with time and we pay in full.. why people love other people I heard just the other day.. a day i loved by the vanilla frame, the light, the foam cloud with funny shapes, the salty and simple scent of a woman, the unimpaired colour of the sky.. order is some king of enslavement, pay day a bit of potential anarchy.. time is not money after all, and if we pay in time imagine.. imagine all the people.. imagine the derivatives on that we might be the piggy banks and.. how about the change on everything.. how about that.. about the tag on love for you..